Pregovaranje - R. J. Lewicki, D. M. Saunders, B. Barry - page 22

20
1. poglavlje Priroda pregovaranja
prizna poraz. No većina destruktivnih konflikta pokazuje da to n
e bi moglo biti dalje od
istine! Zaoštravanje razine konflikta i predanost pobjedi mogu p
orasti do tolike mjere
da strane unište svaku mogućnost rješavanja konflikta i bilo kak
ve ponovne međusobne
suradnje u budućnosti.
Ovi se procesi obično povezuju sa zaoštravajućim, polariziranim, “neukrotivim” kon-
fliktom
(vidi također 17. poglavlje). No
konflikt
ima i mnoge
produktivne
aspekte (Coser,
1956; Deutsch, 1973). U tablici 1.1 istaknuti su neki produktivni aspekti
konflikta.
Među-
tim,
konflikt
nije ili jednostavno destruktivan ili produktivan; on je i jedno i drugo. Cilj nije
ukloniti
konflikt
već naučiti kako njime upravljati i tako kontrolirati destruktivne elemente, a
istovremeno izvući korist iz njegovog produktivnog dijela. Pregovaranje je zapravo strategija
produktivnog upravljanja konfliktom.
Tablica 1.2 predstavlja dijagnostički model
konflikta.
U tom su modelu prikazane neke
dimenzije korisne za analizu svakog
konflikta
i procjenu koliko će ga biti lako ili teško riješiti.
TABLICA 1.1
I
Funkcije i prednosti konflikta
• Kroz raspravu o konfliktu članovi organizacije postaju svjesniji problema i sposobniji nositi
se s njima. Svjesnost da su drugi frustrirani i da žele promjenu potiče ljude da pokušaju
riješiti osnovni problem.
omjenu i prilagodbu organizacije. Procedure, zadaci, raspodjela
sve stvari koje mogu ometati i frustrirati zaposlenike.
obleme. Napetost
mogu umanjiti razgovorom i rješavanjem problema.
a što plaši, ali i što im je važno. Znanje o tome za što smo se spremni boriti govori nam
mnogo o nama. Znanje o tome što naše suradnike čini nesretnima pomaže nam da ih
razumijemo.
njihove podređene. Radnici pak otkrivaju koje su im tehničke i interpersonalne vještine
potrebne da bi napredovali.
ealniji u
samoprocjenama. Kr
On pomaže ljudima da vjeruju da imaju moć i da su sposobni kontrolirati svoj život. Oni ne
moraju trpjeti neprijateljstvo i frustracije, već mogu nešto poduzeti kako bi poboljšali svoj
život.
i živo, što može biti dobrodošla promjena u odnosu na inače ležeran ritam. On potiče
zaposlenike da još jednom preispitaju svoje odnose i cijene svu njihovu složenost.
Group, iz
Working Together to Get Things Done: Managing for Organizational Productivity
, autor
Dean Tjosvold. Copyright © 1986 Lexington Books.
1...,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 23,24,25,26,27
Powered by FlippingBook