Razvijanje samopouzdanja: govori u učionici
11
većinu studenata glavni uzrok treme je strah od nepoznatog. Što više na-
učite o govorništvu i što više govora održite, to će vam javni govor djelo-
vati manje zastrašujućim.
Naravno, put do samopouzdanja ponekad će biti težak. Učenje go-
vorništva ne razlikuje se mnogo od učenja bilo kojih drugih vještina te se
provodi
–
metodom pokušaja i pogrešaka. Svrha kolegija govorništva je
skraćivanje postupka, umanjivanje broja pogrešaka, stvaranje bezopasnog
ambijenta
–
mogli bismo reći: ovaj kolegij je vrsta laboratorija u kojem
izvodite „pokuse.“
Predavač primjećuje da ste početnik i zna vam dati upute koje su po-
trebne za dobar početak. Među svojim kolegama studentima imate vrlo
suosjećajnu publiku, koja će vam pružiti vrijednu povratnu informaciju
kako bi vam pomogla u razvijanju vaših govornih vještina. Za vrijeme
trajanja kolegija, vaši strahovi od javnog govora će se smanjivati sve dok
ih ne zamijeni pozitivna trema uoči izlaganja.
13
Priprema, priprema, priprema
Drugi način za postizanje samopouzdanja jest odabir tema koje su vam
važne, a zatim temeljita priprema govora koji vam jamče uspjeh. Evo pri-
mjera jednog studenta koji je entuzijazmom za svoju temu i temeljitom
pripremom ostvario uspjeh na kolegiju govorništva:
Jesse Young bio je zabrinut zbog pohađanja kolegija govorništva. Ne posje-
dujući iskustvo kao javni govornik, osjetio je težinu u trbuhu pri samoj pomisli
na govor pred publikom. No, kad je došlo vrijeme za Jesseov prvi govor, bio je
odlučan pretvoriti tremu u uspjeh.
Jesse je za temu svog govora odabrao Stanište za čovječanstvo. Posljednjih
pet godina ondje je volontirao te je duboko vjerovao u tu organizaciju i njezinu
misiju. Svrha njegova govora bila je objašnjenje podrijetla, filozofije i djelatnosti
Staništa za čovječanstvo.
Potreba za javnim
govorom ili izlaganjem
pojavljuje se u mno-
gim situacijama. Na
slici Dr. Jim Thomas
objašnjava kirurške
zahvate koji se koriste
u pionirskim opera-
cijama u Children’s
Medical Center u
Dallasu, Texas.