UPRAVLJAČKO RAČUNOVODSTVO I RAČUNOVODSTVO TROŠKOVA - A. Bhimani, C. T. Horngren, S. M. Datar, G. Foster - page 15

*
0
6DåHWDN
Prikaz 2.11 ilustrira kako iznos troškova proizvoda može uključivati samo troškove
zaliha u financijskim izvještajima, širu skupinu troškova za povrat u skladu s vladinim
ugovorom i još širu skupinu troškova za određivanje cijena i preferencije proizvoda.
Ovo je poglavlje pružilo mnoge primjere klasifikacija troškova, koje imaju razne svrhe.
Klasifikacije se mogu napraviti na temelju:
1
Poslovnih funkcija
a
Istraživanja i razvoja
b
Oblika proizvoda, usluga i procesa
c
Proizvodnje
d
Marketinga
e
Distribucije
f
Potpore za kupce
2
Pripisivanja nositelju troška
a
Direktnih troškova
b
Indirektnih troškova
3
Uzorka ponašanja u odnosu na promjene razine uzročnika troška
a
Varijabilnih troškova
b
Fiksnih troškova
4
Ukupne veličine ili prosjeka
a
Ukupnih troškova
b
Jediničnih troškova
5
Imovine ili rashoda
a
Troškova zaliha (proizvoda)
b
Troškova razdoblja.
.ODVLILNDFLMD WURßNRYD
6DåHWDN
Sljedeće natuknice povezane su s ciljevima učenja u ovom poglavlju.
1
Nositelj troškova je bilo što za što se žele zasebno mjeriti troškovi. Primjeri uklju-
čuju proizvod, uslugu, projekt, kupca, kategoriju proizvoda, aktivnost, odjel i
program.
2
Direktni trošak nositelja troška jest bilo koji trošak povezan s nositeljem troška koji
se može pratiti do nositelja troška na ekonomski isplativ način. Indirektni troškovi
su troškovi koji su povezani s nositeljem troška, ali se ne mogu pratiti do nositelja
troška na ekonomski isplativ način. Neki trošak može biti direktan trošak za jedan
nositelj troškova, a indirektan trošak za ostale nositelje troškova. U ovoj knjizi koristi
se termin
praćenje troškova
kako bi se opisalo pridruživanje direktnih troškova nosi-
telju troškova i termin
raspored troškova
kako bi se opisalo pridruživanje indirektnih
troškova nositelju troškova.
3
Uzročnik troška jest bilo koji faktor koji utječe na troškove, na primjer, broj sati
pripreme i sati direktnog rada u proizvodnji te broj prodajnog osoblja i prihoda od
prodaje u marketingu. Varijabilni trošak je trošak koji se mijenja u ukupnom iznosu
V
1...,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 15
Powered by FlippingBook